Dato(er) - 18/09/2024

Sted: Kirken

Denne onsdag aften, er der koncert i kirken er med den klassiske guitarist Peter Kunz. Ved koncerten spilles udelukkende stykker, der går i tredelt takt, og det mest berømte stykke på repertoiret denne aften er den spanske komponist Fransisco Tàrregas ”Karneval i Venedig”.
Desuden skal vi opleve parisisk vals, venezuelansk og den meget store ”Usher Waltz”, der er inspireret af Edgar Allan Poes berømte novelle ”Huset Ushers fald”, hvor husets herre spiller vanvittige valse på sin guitar for at udholde livet. Der bydes på flere andre valse og Peter Kunz fortæller om rytmerne og betydningerne af musikken.Peter Kunz er uddannet klassisk guitarist med solistisk diplomeksamen ved Syddansk Musikkonservatorium. Peter har indspillet adskillige CD’er, spillet i radio og på TV, og turneret i udlandet flere gange.
Koncerten varer 1 time, og du kan godt begynde at glæde dig.