Dato(er) - 25/10/2023

Sted: Kirken

Danmark har en lang og meget fornem tradition for at frembringe kontrabas- sister af den allerfineste kaliber. Niels Henning Ørsted Pedersen, Mads Vinding, Hugo Rasmussen og det seneste verdensnavn, Thomas Fonnesbæk, er blot nogle i rækken skattede musikere.

Og nu præsenterer vi så endnu en i rækken: Onsdag den 25. oktober kl. 19.30 giver “Søren Østergaard Pedersen Trio” koncert i Sdr. Nærå Valgmenighedskirke. Ud over kontrabassist Søren Øster- gaard Pedersen, består trioen af Simon Krebs på guitar og Asbjørn Kamban på flygelhorn.

I november 2021 udgav Søren Østergaard Pedersen sit debutalbum ”With An Open Mind” sammen med sit håndplukkede hold musikere. Det er hovedsageligt numre fra denne udgivelse, som trioen vil præsentere til koncerten, og publikum kan forvente stemningsfuld og melodisk jazz med kontrabassen helt i front.

Søren Østergaard Pedersen kastede sin kærlighed på bassen allerede som ganske ung og en koncert på Hotel Ringkøbing skulle blive startskuddet til, at han dedikerede sit hjerte til kontrabassen. Hver dag siden har kontrabassen fyldt time på time i Sørens hænder og hoved.

”Min puls falder hver gang, jeg tager min kontrabas frem. Det er som at komme hjem. Der er ånd, stemning og sjæl i det træ,” siger han.

Søren Østergaard Pedersen har en filmisk tilgang til sin musik. Når han komponerer et nummer, får han øje- blikkeligt billeder i hovedet og skaber små historier til numrene. Historier som publikum bliver indviet i til koncerten!